úterý 19. února 2013

Tip na zdravý oběd aneb štíhla postava prostě není zadarmo


Jelikož se snažím ubrat pár cenťáčků na stehnech a mořím se kvůli tomu třikrát do týdne v posilovně, tak jsem si řekla, že by byla škoda dál žrát jako prase ( :D ) a celý si to pokazit. Určitě vám je jasné, že to nejde zas tak úplně snadno vzdát se všech těch dobrot, tak jsem si řekla, že to vezmu po malých krůčcích. 
Zaprvé jsem se naučila pít čistou vodu nebo neslazený ovocný čaj místo slazených minerálek. Upřímně řečeno jsem si bez sladkého pití svůj život nedokázala představit, ale ono to jde a vůbec mi to nechybí! Neskromně musím říct, že jsem na sebe pyšná :D.
Zadruhé jsem si řekla, že se budu snažit pro začátek snažit zařadit alespoň jedno zdravé jídlo denně. Dneska to byla pohanka se zeleninou. Já nevím jak vy, ale já nad pohankou vždycky hrozně ofrňovala, ale pak jsem jednou byla na návštěvě donucená pohanku sníst (ne že by mi zrovna někdo držel nůž u krku, ale maminka mi vždycky vtloukala, že když jsem na návštěvě, tak musím sníst, co mi dají :D). A já zjistila, že ta pohanka vlastně není zas tak špatná na to jak je strašně zdravá, a tak jsem si ji zkusila doma připravit jako přílohu ke kuřecímu masu. A světě div se chutnalo mi to a od té doby se u nás vaří docela pravidelně. 
Recept je tak jednoduchý, že to zvládne i taková nekuchařka jako já. Takže...
Nejdřív si uvaříte pohanku. Pak si na pánvičku dáte trochu oleje, osmahnete cibulku a přidáte zmraženou zeleninu ( já mám nejradši kombinaci kukuřice-hrášek-mrkev, ale fantazii se meze nekladou) plus stroužek česneku. Po chvilce přidáte uvařenou pohanku, osolíte, opepříte, chvilku děláte společně a pak už můžete podávat. Jinak přesné množství ingrediencí vám neřeknu, protože to sypu podle oka a chuti :).


Pohanku se zeleninou doporučuji spíš jako přílohu k masu. Já si ji dnes dala z nouze samotnou jenom se čerstvou zeleninou, protože hlad byl velký, zato maso doma žádné :D, ale taky se to dalo.

PS: Takhle upravená pohanka chutnala i mému kocourovi :D. Celou dobu na mě mlsně koukal, když jsem jedla, tak jsem si řekla, že mu dám malinko do mističky na ochutnání a jak ten se olizoval, to bych nevěřila :D

4 komentáře:

  1. Vypadá to dobře :) Kocour si taky pochutnal, jo? :D Jaká rasa? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo, pochutnal..pak koukal, že chce ještě :D. Jinak je to obyčejná kočka domácí. I když mám trochu podezření, že je malinko lízlej nějakou sibiřskou kočkou nebo nečím podobným, protože je hodně velký, docela chlupatý a má bobří ocas :D. Ale těžko říct, je to kocour z útulku, tak o jeho původu nic nevím....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy pridej fotku, ja mam svojeho chlupace na blogu, mrkni :))

      Vymazat
    2. Aha, já si až teď všimla, že máš taky blog ;-)

      Vymazat