středa 20. března 2013

Micelární voda Lirene

Ahoj,
rovnou se přiznávám, že jsem mizerná blogerka! Nemám doma ani jednu jedinou věc od Biodermy. A nikdy jsem ani neměla. Ani jeden piďi vzoreček! Takže tuhle micelárku nebudu srovnávat se slavnou micelárkou od Biodermy, na kterou se v blogovém světe pějí ódy. Nebudu ji vlastně srovnávat ani s žádnou jinou, protože tohle je moje úplně první micelárka. Koupila jsem ji asi 14 dní předtím než se objevila v únorovém Ladyboxu v Rosmannovi, řádně ji testovala a myslím, že už uzrál čas na recenzi.

Úplně na začátek bych se důkladněji mrkla na zoubek složení


Aqua 
 Tak tady je to asi jasné :)

Glycerin 
Předpokládám, že glycerín je docela známou součástí kosmetiky. Pokud ale někdo neví, tak jde o bezbarvou vazkou kapalinu bez vůně, která je přirozenou součástí molekul tuků. Patří mezi netoxické a nedráždivé látky a neměl by způsobovat ani alergie. Hojně se používá v kosmetickém průmyslu, protože dokáže zvlhčovat pokožku. Ale potkat ho můžete i v potravinách. Při konzumaci vysokých dávek může vyvolat nevolnost, tak holky ne že tu micelárku budete pít po litrech :D.

Poloxamer 188
Tato látka se používá jak ve farmaceutickém průmyslu, tak v kosmetice. Jde o antimikrobiální povrchově aktivní látku, která nám pleť vyčistí, protože rozpouští zbytky mazu. Obecně je tato látka považována za relativně bezpečnou.

Propylene Glycol
Stejně jako glycerín je tato kapalina bezbarvá a bez zápachu. Propylenglykol se používá v kosmetickém průmyslu jako zvhlčovadlo, taky se s ním můžete potkat v potravinách nebo v medicíně. Látka má status GRAS (generally recognized as safe), což znamená, že je považována za bezpečnou. U této látky nebyla prokázaná karcinogenita.

Panthenol
O panthenolu se předpokládám nemusím moc rozepisovat. Všichni víme, že panthenol má naše pokožka moc ráda pro jeho zvláčňující, zjemňující a hydratační schopnosti :). 

PPG-26-Buteth-26
Patří do skupiny bezbarvých kapalin, které se používají do pěn do koupele, šampónů, do přípravků na čištění pleti nebo na holení.  Některé studie prokázaly negativní vliv na smyslové orgány u pokusných zvířat, ale další studie tuto informaci zase vyvrátily a látka je tedy považována za bezpečnou. 

PEG-40 Hydrogenated Castor Oil
Za tímto názvem se schovává hydrogenovaný ricínový olej, který se používá jako solubilizátor, což jsou látky, které zvyšující rozpustnost dalších sloučenin. Tato látka bývá považována za bezpečnou až středně nebezpečnou v závislosti na jejím použití - jejímu použití byste se měli vyvarovat pokud máte kůži podrážděnou nebo poškozenou. Při lokálním použití na zdravé kůži je tato látka považována za bezpečnou. 

Malpighia Punicifolia (Acerola) Fruit Extract
Malpighia emarginata je tropický ovocný keř nebo malý strom z čeledi Malpighiaceae. Překlad do čestiny asi neexistuje. Každopádně je prý známý pro velmi vysoké kocentrace vitamínu C. Já si celou dobu lámala hlavu, kam se ten vitamín C ve složení ztratil, když by ho podle popisku měla voda obsahovat, takže jsem ráda, že jsem ho nakonec našla. Dále obsahuje vitaminy A, B1, B2 a B3, karotenoidy a bioflavonoidy, které mají antioxidační účinky. 

BHT
Aneb butylhydroxytoluen se vyrábí z vedlejších produktů vznikajících při zpracování ropy. V kosmetice jde o hojně používanou látku. BHT najdeme jak v dekorativní tak v pečující kosmetice. Může způsobit alergickou kontaktní dermatitidu, takže u citlivých jedinců určitě pozor, ale v zásadě je považován za bezpečnou látku. V ČR se může používat i v potravinářském průmyslu. 

Mel
Mel je výtažek získávaný z medu, tedy jde o přirozeně vyskytující se látku.

Polyaminopropyl Biguanide
PAPB má dezinfekční a konzervační účinky. Používá se k dezinfekci kůže nebo bývá například součástí čistícíh roztoků na kontaktní čočky. Bývá také součástí deodorantů.

Parfum
Prostě vůně. Víc výrobce na obale neuvádí...

U mě micelárka, co se týká složení, obstála. Jako plus vidím to, že neobsahuje parabeny. 
A teď se mrkneme na vodu samotnou:


První věc, co musím pochválit je balení. Hlavně mi vyhovuje vykrojené víčko, takže se voda moc příjemně otvírá, i když máte žabí palce jako já :D.
Vůně je taková jemná, podle mě neurazí, nenadchne. Rozhodně z vody necítím alkohol (ten ani voda neobsahuje), jak jsem se na nějakém blogu dočetla.
Co se týká funkce, tak já jsem spokojená - voda odlíčí make-up, pleť vyčistí a zároveň ji tonizuje. Pro nás lenochy naprosto ideální věc. Navíc od té doby, co ji používám, se mi výrazně zlepšila pleť. Nevěděla jsem jistě, jestli je to micelárkou nebo něčím jiným, ale když jsem ji týden nepoužívala, tak se pleť hodně zhoršila a po opětovném nasazení zase zlepšila. 
Hodně holek si taky stěžuje, že po téhle micelárce lepí. Tohle bude asi dáno typem pleti. Já ji mám smíšenou a nelepím po vodě ani trochu.
Taky si s ní v pohodě odlíčím i oči, ale musím podotknout, že já se nemaluji nijak výrazně- denně používám světlé stíny, hnědou tužku na oči a řasenku. S tímhle vším si micelárka poradí. Navíc mi to nedalo a zkusila jsem s ní odlíčit černé tekuté linky od Dermacolu a výsledek byl myslím víc než uspokojivý. Po krátkém přiložení tampónku s kapkou micelárky nedošlo k žádnému rozmazání a jak vidíte na fotce, tak srdíčko hodně vybledlo a pak už stačilo místo jen jen párkrát tampónkem přejet a po černých linkách nebylo ani památky. 
Upřímně řečeno jsem na vážkách, jestli vám mám říct ať pro ní běžíte do drogérie. Pro mě osobně je to skvělý výrobek za přijatelnou cenu a rozhodně tahle lahvička není moje poslední, ale názory na tuhle micelárku se tak rozcházejí, takže to, zda vám sedne bude značně individuální.
Pro mě osobně, ale jednička i s hvězdičkou!

Mějte se pěkně.
L.

3 komentáře:

  1. skvělý článek, moc se mi líbí to rozebrané složení. Palec nahoru :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju :). Rozebírat složení mám v plánu i u dalších výrobků, protože mě docela zajímá, co to na sebe vlastně patlám ;-)

    OdpovědětVymazat